Showcase en feedback voor jouw website.

Neurofibromatose watisnf.nl

Berichtdoor David » Wo 17 Okt 2012, 12:02

Neurofibromatose watisnf.nl is een website over de aandoening die ik heb, ik wilde in mijn eigen woorden omschrijven wat mijn aandoening inhoud zodat ik aan vrienden en familie via mijn website kon vertellen wat NF precies was. Dit is uitgegroeid tot een doel NF bekender maken en lotgenoten contact bieden. Helaas is er de laatste jaren weinig contact aan lotgenoten contact via een forum, omdat sociale media dit heeft overgenomen!

Website informatie:
Begonnen: 17 jan 2007 met phpbb2
Huidige versie: 3.0.11
Leden: 215 waarvan 189 inactief :(
Bezoekers: Ongeveer 100 unieke bezoekers

Modificaties:

Een standaard forum is te gewoontjes, er zijn een heleboel leuke, nuttige en handige modificaties die je forum nog mooier/leuker maken. Je kunt het forum zelfs omtoveren tot een website. Dit is bij mij in 2008 gebeurd, bijna alles draait op phpBB3 een aantal dingen zijn standaard niet van phpBB maar zijn wel mooi geïntegreerd in mijn website.

Modificatie overzicht:

ACP Announcement Centre
    Welcome PM on First Login
    Contact Board Administration
    NV newspage
    phpBB mChat
    Sudoku MOD
    NV who was here?
    User Reminder
    Sitemap FX
    phpBB Statistics
    FAQ Manager
    Board3 Portal
    Static Pages
    phpBB Gallery
    Topic Discription
    Link Page
    Advertisement Management
    Prime Links
    Facebook Profile Link
    Twit Profile Link
    Smilies Page
    Notify topic starter on moderator action
    Parse BBCode in Custom Profile Fields
    Sortables CAPTCHA Plugin
    Locked At End

Mijn gastenboek, en bestelformulier voor de NF polsbandjes zijn standaard niet met phpBB3 gebouwd maar zijn in mijn ogen wel mooi geïntegreerd in phpBB3 middels een custom page met Iframe!

Zelf ben ik best trots op het video kanaal, voorheen gebruikte ik hiervoor de Knowledge Base Mod, maar omdat deze niet meer in ontwikkeling was en de maker negens meer op reageerde heb ik besloten om het Video kanaal op een andere manier toe te voegen. Gewoon als topic maar dan met een topic omschrijving, standaard kun je de modificatie niet gebruiken op de manier zoals die nu werkt. Ik heb met support van een aantal mensen toch het één en ander moeten aanpassen, standaard kon je bij een topic omschrijving maar 255 karakters gebruiken na mijn aanpassingen kan ik tot 3000 karakters gebruiken. Het tekstvak was gemaakt voor 255 karakter dus ook deze moest worden aangepast zodat je makkelijk en overzichtelijk 3000 karakter kon gaan gebruiken. Dit is even stoeien geweest maar met geweldige support is het uiteindelijk toch gelukt. Ik ben er best een beetje trots op!

Wat ik persoonlijk ook erg mooi vind is mijn aanpassing in de BBcode FAQ, een uitleg over het gebruik van de geïnstalleerde video Bbcodes. Misschien voor sommige mensen niets bijzonder en onzinnigs ik vind wel een mooie toevoeging.

Tot slot!
De mensen die mij "kennen" zullen mijn website nu onderhand wel kennen, het is geen website die je dagelijks bezoekt het onderwerp is in dat opzicht zeldzaam! Voor de mensen die mij site nog niet kennen hier is de link: http://www.watisnf.nl/

Afbeelding

Ik sta open voor tips en ideeën mijn website te verbeteren! Graag zelfs!
David
Mijn profiel

Re: Neurofibromatose watisnf.nl

Berichtdoor Kevin » Zo 21 Okt 2012, 09:46

Ik houd wel van blauw :D

Lekker frisse site met veel opties. Je hebt het dat er veel door socialmedia word overgenomen, ergens vind ik dat niet gek hoor. Ik bedoel je site staat vol met icoontjes van socialmedia en mogelijk stuur je mensen alleen maar door op die manier. :roll:

Maar je bent ook niet de enige waar het actieve leden aantal aan het dalen is, er is ook al zoveel te vinden op internet ook op forums maar daar hoef je niet perse al actief lid aan mee te doen.

Had freaky_blue niet het website gedeelte voor je gemaakt destijds?
Met vriendelijke groet,
Kevin
Gebruikers-avatar
Kevin
Beheerder
Mijn profiel

Berichtdoor Marianne » Ma 22 Okt 2012, 23:14

Joh serieus onderwerp maar je duwt je leden weg met al doe social media knopjes,daar moet ik Kevin wel gelijk in geven.
Persoonlijk vindt ik social media niet geschikt, het maakt veel fora inactief terwijl aan de andere kant de discussie helemaal niet meer actief is omdat er maar van alles onsamendhangend geroepen wordt. Ik denk ook niet dat het blijft bestaan hoor. Maar ik zou het zeker niet aanmoedigen als je je forum actief wilt houden.
Marianne
Mijn profiel

Berichtdoor David » Di 23 Okt 2012, 11:59

Klopt Kevin, FreakyBlue heeft mij daar in 2010 mee geholpen. Ben daar nog steeds er blij mij omdat het zoveel voordelen heeft alles met één en de zelfde software!

De sociale media knopjes en buttons heb pas toegevoegd nadat het forum stil geworden is... Ik hoopte daarmee dat mensen de content op het forum meer zouden delen en dat de doelgroep die content zou oppikken zodat ik nieuwe leden kon trekken! Ik moet toegeven dat het er wel een beetje teveel uitspringt!

Ik zit nog een beetje te dubben of nu een nieuwe design ga maken of beter gezegd laat maken, of dat ik alleen de gebreken van mijn website bijwerk.

Welke buttons vinden jullie storend... vooral die balk om content te delen onder aan het forum? Of ook de ijsblokjes in de header?

Ik hoor ook wel eens klachten dat mijn website op kleinere beeldschermen kapot zou gaan en dat alles dan verspringt of verschuift hoe ervaren jullie dan?
David
Mijn profiel

Berichtdoor John » Di 23 Okt 2012, 13:12

Hallo David, heb ook eens even gekeken, de socialblokjes zijn veel te overduidelijk in beeld. Ze steken ook ruim boven de balk waar ze in zitten uit, wat niet mooi oogt. Blij was ik dat ik ze kon wegklikken rechtsonder maar toen kwamen ze weer terug, wel kleiner gelukkig. Echter bij een volgende pagina staan ze weer groot in beeld, dat maakt eigenlijk van een leuke optie een gemiste kans.

Mooi is natuurlijk dat jullie al 5 jaar bestaan maar moet dat nu mijn hele beeld vullen?
De menuknoppen home en over ons enzovoorts mogen wel duidelijker in beeld komen, ze vallen nu niet op door de achterliggende tekst.
John
Mijn profiel

Berichtdoor David » Di 23 Okt 2012, 14:04

John schreef:Hallo David, heb ook eens even gekeken, de socialblokjes zijn veel te overduidelijk in beeld. Ze steken ook ruim boven de balk waar ze in zitten uit, wat niet mooi oogt. Blij was ik dat ik ze kon wegklikken rechtsonder maar toen kwamen ze weer terug, wel kleiner gelukkig. Echter bij een volgende pagina staan ze weer groot in beeld, dat maakt eigenlijk van een leuke optie een gemiste kans.

De balk onderaan mijn forum om pagina's te delen heb ik via sharethis.com verkregen. De balk zelf vind ik wel mooi... vind het inderdaad storend dat als je hem verkleint hij bij de volgende pagina gewoon weer in beeld spring :cry: Het zou iets vriendelijker zijn als hij dan klein blijft, daarnaast zou de optie weg klikken ook handig zijn.

Ik ben er al eens achterna geweest maar bij de code van sharethis kun je weinig zelf aanpassen :(

John schreef:Mooi is natuurlijk dat jullie al 5 jaar bestaan maar moet dat nu mijn hele beeld vullen?

Zoiets moet toch opvallen? dat is mijn mening tenminste ;) Aangezien het inmiddels 2 weken geleden is heb ik ze wel weggehaald.

John schreef:De menuknoppen home en over ons enzovoorts mogen wel duidelijker in beeld komen, ze vallen nu niet op door de achterliggende tekst.

Dit begrijp ik niet helemaal welke achterliggende tekst?

Ik zal jullie adviezen zeker onthouden, wacht ook eerst even de beoordeling van de phpbb.nl Awards af! Daarna kan ik kijken/beslissen wat ik allemaal ga en moet doen:)

Nogmaals dank voor jullie tijd en advies
David
Mijn profiel

Berichtdoor John » Di 23 Okt 2012, 14:22

Ooh misschien moet het wel niet zo maar dit is wat ik zie in mijn browser:
Afbeelding
John
Mijn profiel

Berichtdoor David » Di 23 Okt 2012, 14:36

Dat is inderdaad niet de bedoeling :?
David
Mijn profiel

Berichtdoor John » Di 30 Okt 2012, 01:12

Ik heb geen account bij service maar als je van de class google_translate de float:left weghaalt staat het al goed.
John
Mijn profiel

Berichtdoor David » Di 30 Okt 2012, 10:59

Hartelijk bedankt voor je antwoord, ik heb de float:left nu weggehaald! Blijft het logo bij jouw nu op zijn plaats?

Er is wel weer een ander probleempje ontstaat, het lijntje wat normaal gezien bij de bovenste balk hoort, dat lijntje staat nu onder mijn Google translate menu! Kan ik dit nog herstellen op één of andere manier?
David
Mijn profiel

Volgende

Terug naar Websites leden