Showcase en feedback voor jouw website.

AquaforA

Berichtdoor Kevin » Za 28 Jul 2012, 23:34

AquaforA is een internet community voor iedereen die iets heeft met aquariums en de dieren die daar in leven.

Website informatie
Startdatum forum: 19 oktober 2007 met phpBB2
Huidige versie: 3.0.10
Aantal leden: 2002 (geselecteerde leden, inactieve verwijdert)
Aantal berichten: 136018
Gemiddeld aantal unieke bezoekers per maand: 12.000

Modificaties
De standaard installatie van phpbb3 is bij ons net zoals bij vele ge-mod met enkele voor ons forum nuttig zijne modificaties. Wij hebben onder andere board3 portal, phpbb gallery, acp add user mod, activity stats mod, contact admin, prime links, image resizer, view or mark unreads, mcp info on index (aangepast naar overall_header), donation mod, een copyrightpagina voor de mod auteurs, AquaMarkt en nog veel meer kleinere aanpassingen die niet als mod bestaan.
Bekijk ook eens de speciaal ontwikkelde en op onze wensen aangepaste Vissen en Planten Database welke in samenwerking met ForumHulp.nl is gemaakt. Ook de mod Tabbed categories welke u kunt vinden hier op ForumHulp.nl is ontstaan uit een behoefte die wij op AquaforA.nl hadden.

Template
De stijl die we voeren is gemaakt in eigen beheer en speciaal voor onze doelgroep opgebouwd naar behoefte, net als voor mods geld bij ons dat we alles naar eigen smaak hebben ingedeeld onder het motto "less is more" echt alleen de nodige zaken blijven over de rest wordt zo veel mogelijk verwijdert of overzichtelijk gemaakt om het voor onze bezoekers zo duidelijk en strak mogelijk te houden.

phpBB awards
In 2009 heeft AquaforA de 2e prijs (vakjury) en de 1ste prijs (publieks jury) gewonnen en in 2010 zelfs 2x een eerste prijs wat zou betekenen dat wat wij voor ogen hadden toch aardig gelukt lijkt te zijn. Na 2010 zijn er helaas geen nieuwe awards meer geweest.

Tot slot
Vele van jullie zullen AquaforA al wel kennen, diegene die nog niet eerder zijn langs geweest zijn bij deze van harte uitgenodigd om een kijkje te komen nemen op http://www.aquafora.nl en natuurlijk staan wij altijd open voor commentaren, suggesties of andere op of aanmerkingen.

Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Kevin
Gebruikers-avatar
Kevin
Beheerder
Mijn profiel

Re: AquaforA

Berichtdoor Neo » Vr 03 Aug 2012, 12:38

Ik vind je site nog steeds een terechte op phpbb.nl winnaar. ;)
Gebruikers-avatar
Neo
Mijn profiel

Berichtdoor Kevin » Vr 03 Aug 2012, 15:52

Thanks, en toch blijf ik zoeken en verbeteren. Binnenkort de Tabbed Categories mod er is op zetten, daar ben ik door de werkzaamheden hier nog niet aan toe gekomen.
Met vriendelijke groet,
Kevin
Gebruikers-avatar
Kevin
Beheerder
Mijn profiel

Berichtdoor joep » Di 04 Sep 2012, 00:35

hallo kevin denk dat de 8ergrond minder moeilijk moet en zo ook sneller laad en dan ook de aquafora foto kleiner want nu moet ik altijd naar onder scrolle om te leze. of je moet zoiest invouwen dat hij vanzelf scorlt naar het begin van de forum
joep
Mijn profiel

Berichtdoor David » Wo 17 Okt 2012, 11:40

Hoi Kevin, ik vind je website erg mooi en inspirerend. Je ziet gelijk hoeveel zorg er aan alles is besteed je hebt leuke gadgets ingebouwd om zo maar even te noemen, bijvoorbeeld: Het bericht van je 5 jarig bestaan van je forum, Gefeliciteerd trouwens daarmee ;) Tijdje terug had je rechts in de bovenhoek soort ja hoe heet dat ? Als je er met je muis opging staan klapte die hoek naar beneden en zag je iets van reclame, erg leuk gedaan.

Ik vind het menu boven aan je forum ook erg mooi, mag ik zo brutaal zijn te vragen hoe dat is gemaakt. Herken het niet als modificatie maar heb wel 1x op een ander forum gezien dat dropdown menu ;)

Je logo's en afbeeldingen zijn ook erg mooi allemaal zelf gemaakt?
David
Mijn profiel

Berichtdoor Kevin » Wo 17 Okt 2012, 15:34

Dank je wel David.

Het menu is gewoon een css menu met wat html code, die zijn er plenty gratis te downloaden op het bijvoorbeeld op deze website.

Die reclame in de rechterhoek staat er nog steeds als het goed is :roll: pagepeel heet het.
David schreef:Je logo's en afbeeldingen zijn ook erg mooi allemaal zelf gemaakt?

Jep bijna alles is zelf gemaakt, enkele banners in de roterende zijn door leden geschoten en door ons bewerkt om geschikt voor plaatsing te maken. Zelfs 80% van de sponsor banners zijn door ons gemaakt.

Van de week de stijl inhert aan prosilver gemaakt, was een bak werk maar voor in de toekomst met updaten scheelt het heel wat werk.
Met vriendelijke groet,
Kevin
Gebruikers-avatar
Kevin
Beheerder
Mijn profiel

Berichtdoor David » Wo 17 Okt 2012, 17:08

Kevin schreef:Dank je wel David.

Het menu is gewoon een css menu met wat html code, die zijn er plenty gratis te downloaden op het bijvoorbeeld op deze website.

Die reclame in de rechterhoek staat er nog steeds als het goed is :roll: pagepeel heet het.

Die reclame in de rechter bovenhoek zie ik niet meer, met Firefox.

Ik ga zekers eens op die website kijken misschien kan ik er nog iets van opsteken op het gebied van drop downmenu's bedankt voor de tip!
David
Mijn profiel

Berichtdoor Kevin » Wo 17 Okt 2012, 20:02

Gooi is een hard refresh op AquaforA met je browser als je wil, zou gewoon moeten werken namelijk.
Met vriendelijke groet,
Kevin
Gebruikers-avatar
Kevin
Beheerder
Mijn profiel

Berichtdoor David » Wo 17 Okt 2012, 20:19

ctrl-f5 bedoel je? Dat had ik al geprobeerd, maar dat had geen effect.In IE en Google Chrome werkt het wel gewoon nog bij mij ;)
David
Mijn profiel

Berichtdoor Kevin » Wo 17 Okt 2012, 21:12

Zit hem waarschijnlijk in je flash plugin, dat wil nog wel is problemen geven. Een teamlid van me die heeft het juist weer met IE dat hij hem niet ziet.
Met vriendelijke groet,
Kevin
Gebruikers-avatar
Kevin
Beheerder
Mijn profiel

Terug naar Websites leden